Hírek, cikkek

A DCT újragondolása

A DCT újragondolása: A Honda forradalmian új dupla kuplungos automata váltója

A 2010-ben megjelent DCT technológia, amely egyedülálló a Honda motorkerékpárokban, napjainkra a kétkerekű járművekben használt egyik legfejlettebb erőátviteli megoldássá vált. Az automata üzemmódról egyetlen mozdulattal válthat kézi üzemmódba, így megmarad a motorkerékpár feletti irányítás izgalma – akár aszfalton, akár terepen motorozik.

Dai Arai, főmérnök, Honda DCT

„A legjobb dolog számomra az, hogy a DCT rengeteg agymunkától megszabadít, így arra koncentrálhatok, amit a leginkább szeretek a motorozásban – a kanyarok bevételére, az ideális ívek keresésére, a fékezés és a gyorsítás megfelelő pillanatának megtalálására.”

 

A DCT működése

A DCT nem csak egy egyszerű sebességváltó. Ha szeretné megtapasztalni a motor teljesítményét, és teljes mértékben uralma alatt tartani a motorkerékpárt, válassza a kézi üzemmódot, a kényelmes utazáshoz pedig különböző automata üzemmódokat kínálunk, amilyen a Drive és a Sport. A hidraulikus 2-kuplungos csomag a következő fokozatot kapcsolja lefelé vagy felfelé – a kiválasztott üzemmódtól függetlenül.

 

A Honda egyedülálló váltókapcsolója

Teljesen új vezetési élményben lehet része, mivel a DCT-nek köszönhetően nincs szükség kézi tengelykapcsolóra és váltókarra, csupán a kormányrúd bal oldalán elhelyezett váltókapcsolót kell használni. A motorozás élménye nem veszik el, mind automata, mind manuális üzemmódban teljesen Ön uralhatja a gépet, ugyanakkor a váltásoknál nem kell figyelnie a keze és a lába összehangolására.

 

A Honda DCT mechanizmusa

A hagyományos sebességváltók esetében a bal lábnál elhelyezett váltópedállal lehet elforgatni a kapcsolóorsót, amely nyomán a kapcsolódob elfordul, a kapcsolóvillák és a fogaskerekek pedig átcsúsznak. A kettős tengelykapcsolós - DCT - sebességváltó esetében ezt a feladatot egy kapcsolómotor látja el. Az opcionális lábpedál beállítás használata esetén a kapcsolóorsót is a váltómotor működteti.

Válasszon DCT-váltós Honda motorkerékpárt

A Honda számos különböző DCT-vel szerelt motort kínál: ez a technológia elérhető például az NC750X-ben és a Honda csúcsmodelljében, a Gold Wingben is. Az egyes modellek egyedi karakteréhez igazított kézi és automata üzemmódok eltérő vezetési stílust kínálnak.

 

 

 

 

Következő cikk Előző cikk



Még több hírért iratkozz fel hírlevelünkre!

Értesülj első kézből legújabb híreinkről és akcióinkról!

FELIRATKOZOM