Hírek, cikkek

Ismét Honda győzelem a Dakaron

A Dakar-rali 1979-ben kezdődött Európában és Afrikában. A Honda először 1982-ben aratott győzelmet az XR550-nel Cyril Neveu által. A francia négy évvel később másodszor is győzelmet aratott az NXR750V fedélzetén, majd a következő évben megismételte. Az olasz Edi Orioli sorozatban három győzelmet aratott a Hondánál 1988-ban az NXR800V-vel, amelyet a következő évben a francia Gilles Lalay lovagolt meg. A Honda száraz időszaka következett, de Brabec 2020-ban a CRF450 RALLY-val ismét a csúcsra helyezte a márkát, ekkor a rally Szaúd-Arábiában zajlott. Brabec akkori csapattársa, Kevin Benavides nyert a következő évben, az idei siker pedig a nyolcadik győzelmet jelenti a Honda számára (és az első a legújabb generációs, debütáló CRF450 RALLY történetében.)

2013-ban a Team HRC részvétele a kereskedelmi verseny-enduro modellen alapuló prototípussal értékes információkat nyújtott olyan kulcsfontosságú területekről, mint a motorteljesítmény, az aerodinamikai teljesítmény, a tartósság és a karbantartási követelmények, amelyeket az új CRF450 RALLY tervezésénél felhasználtak. 2015-re a Rallye-t néhány új technológiai kiegészítéssel frissítették, fenntartva a PGM-FI üzemanyag-befecskendező rendszert, amely olyan szélsőségesen nehéz környezeti körülmények között is hatékonynak bizonyult, mint amilyen maga a Dakar. 2018-ra pedig a 2017-es és 2016-os gépet tovább fejlesztették. Ez a folyamat a Honda visszatérésében csúcsosodott ki a nyerő szériában: Ricky Brabec 2020-ban és Kevin Benavides 2021-ben érte el a Dakar Rally első helyét.

Az idei 2024-es, Szaúd-Arábián átívelő 7967 km-es Dakar rally a lélegzetelállító Vörös-tenger mellett ért véget Yanbunál, a Monster Energy Honda Team, Ricky Brabec-kel már másodszor lépett a Dakar legfelső fokára.

Kilencedik Dakaros próbálkozása végén a francia Adrien Van Beveren állt fel a dobogóra, amely az elmúlt években elkerülte őt. A végső szakaszban Ross Branch-csel és csapattársával, José Ignacio Cornejoval küzdött meg a dobogóért. Végsőkig küzdött a második helyért, miközben még egy tevével is összetűzésbe került, végül be kellett érnie az utolsó dobogós hellyel.

A Monster Energy Honda Team két chilei versenyzőjének egyike, 'Nacho' Cornejo pályafutása egyik legjobb teljesítményét nyújtotta a híres rallyn, kezdettől fogva vezetett a tabellán, és mesterhármast gyűjtött be csodálatos szakaszgyőzelmekkel, szintén harcban a vágyott dobogóért. Sajnos egy üzemanyagpumpa-probléma miatt visszaesett, így az elért hatodik hely nem tükrözte, milyen kiemelkedő teljesítményt produkált.

Chilei társa, Pablo Quintanilla kétszer lett második a Dakaron, és a csapat legtapasztaltabb tagjaként alig várta, hogy tizenkettedik részvételét győzelemre fordítsa. A Dakar Legenda szerencsétlenségére kifogyott a motorjából az üzemanyag  a nehéz szakasz első napján. A csalódás ellenére küzdött azért, hogy segítse csapattársait, és értékes pontokat szerezzen a Rally-Raid Világbajnokságon.

Az új generációs Honda CRF450 RALLY immár rally-győztes, a Monster Energy Honda Team 2024-es első túráján erőteljes bemutatót tartott, 5 versenyzőből 4 ért célba, ebből 2 a dobogó első és harmadik fokán, miközben a szakaszgyőzelmek gyarapodtak a két hét során. 

Joggal lehetünk büszkék rájuk és köszönjük, hogy tovább emelik a Honda névhez tapadó erényeket a motorosok közösségében.

 

Következő cikk Előző cikk



Még több hírért iratkozz fel hírlevelünkre!

Értesülj első kézből legújabb híreinkről és akcióinkról!

FELIRATKOZOM



Korábbi hírek:

A Daytona története

2024.01.26.

A Daytona története

CBR600RR

2024.01.16.

A legendás CBR600RR visszatér!

Új színekkel érkezik az ADV350 és a Forza család

2023.12.06.

Vadonatúj fényezéssel érkezik jövőre az ADV350, színeiben részben frissül a Forza 125 és a Forza 350 is.

Miért a Bering?

2023.11.22.