Hírek, cikkek

Honda CB650F - Okos ember motorja
Írta: Zomborácz Iván, Képek: Mező János
 
Bemutatjuk az egészséges lelkületű, önmagával tisztában lévő ember motorját. Amit egy váratlan fordulattal 2014 egyik meghatározó trendjéhez kötünk.
 
 
 
Honda CB650F 1

 

„Ez az új Hornet? Nagyon jól néz ki, milyen?" – Sok beszélgetés indult így, utána pedig kezdődhetett a magyarázkodás, hogy igen, valóban új, tényleg jól néz ki, de ez nem a Hornet utódja – az majd 2016-ban érkezik. Bár ránézésre sok a hasonlóság: sportos gumiméret, keskeny derék, karakteres lámpa, karcsú farokidom, aktív üléshelyzet – de ez egy teljesen más iskola.

A CB650 blokkjának furata megegyezik a Hornetével, a plusz ötven köbcentit a megnövelt lökettel érték el – és ebből már ki is lehet találni, hogy bizony a Hondánál nem egy alul nyúlós, fent robbanékony streetfightert alkottak, hanem egy minden fordulatszám-tartományban egyenletesen erős, kezes járművet. A maximális 63 Nm-es nyomaték 8000-nél áll rendelkezésre, ami egyébként nem sokkal kevesebb, mint amit a Triumph Street Triple tud. Ám míg az angol motor őrülten pörög és könyörög a fordulatért, addig a Honda szelíd, nem követeli a folyamatos visszaváltásokat és a koppanásig tekert gázkart.

 

honda cb650f 2

 

87 lóereje nem kevés, majdnem duplája az A2-es jogosítvány által maximálisan engedett 48-nak, amivel például egy NC700 is rendelkezik, ennek ellenére a CB650 annyira lágyan veszi a gázt, annyira finoman épül fel a teljesítménye, annyira reakciómentesen szalad végig a motor a fordulatszám-tartományon, hogy a motoros már-már gyengének érzi. Pedig dehogy, erőlködés nélkül gyorsul 180-ra. Csak nem vágja hátba a pilótát, rendkívül csendesen és udvariasan adja elő mindezt, mint a szalonba betessékelő fehér kesztyűs inas.
Ugyanakkor hiba lenne azt gondolni, hogy a CB650 lomha, ráadásul tudja azt, amitől a Hornet egy csapásra sikeres lett: döbbenetesen könnyű és élvezetes a vezetése, elég csak rágondolni a kanyarra, és szinte magától befordul. A trükkös, beszűkülő íveken sem jön zavarba, egy-egy finom mozdulattal korrigálhatunk. Mindeközben annyira nyugodt és kiszámítható, hogy a tapasztalatlanabb motoros még véletlenül sem fog kanyarból kifelé túl nagy gázt húzni, majd szívrohamot kapni a keresztbe álló motortól.

 

honda cb650f 3

 

A biztonságban a másik fő partner a példás fékrendszer. Az első dupla tárcsafék példás pontossággal és hatásfokkal végzi a dolgát, némelyik sportosabb imázsú naked bike-ra is sokkal nyúlósabb, pontatlanabb fékek kerültek – ráadásul az ABS-nek hála, egy-egy pánikhelyzetből sem lesz automatikusan baleset.

A hétköznapokban fontos a megfelelő üléshelyzet, a CB650-en pedig rendkívül jó pózt vesz fel a motoros. A térdszög 180 centi körüli testmagasságnál enyhén sportos, miközben a derék egyenes, mindez a széles kormánnyal együtt kényelmes, aktív testtartást ad ki – egyedül nagy tempónál érzi magát kifeszítve a motoros. Az ülés is komfortos, az egész napos motorozás sem megterhelő rajta, az utas helye viszont kimondottan kemény – hosszabb úton rendszeresen kell majd pihenőket beiktatni miatta.

 

honda cb650f 4

 

Tehát adott egy minden célra megfelelő, jól összerakott középkategóriás motor, ami nemcsak jól néz ki – fotón a trikolor látványosabb, élőben viszont ez a matt fekete sokkal vagányabb –, de részleteiben is szép megoldásokat sorakoztat fel, ott van példának a szépen formázott lengővilla, amit akár egy egyszerű zártszelvénnyel is letudhattak volna. Mindezt ügyesen árazva 2,2 millió forintért kínálják, és cserébe adnak egy nagyon jó ár-értékű motort, amiből némileg erőltetve ugyan, de két dolgot lehet hiányolni.
Az egyik a hang, amely egy világméretű összeesküvés eredménye, úgy hívják, EURO IV emissziós norma, ez hivatott a káros anyagok mellett a zajszennyezést is visszaszorítani. A másik pedig a markáns karakter.

 

honda cb650f 5

 

Végül tanuljunk meg egy új kifejezést, 2014 egyik nagy idiótahullámát, a normcore-t. Az egészet egy New York-i újságíró indította el, aki egy cikkben elpanaszolta, hogy öltözködés alapján már nem tudja megkülönböztetni a különc divat rajongóit azoktól a 40 év fölötti emberektől, akiknek az életében már szinte semmilyen szerepet nem kap az, hogy mit vesznek fel, mielőtt munkába, vásárolni vagy kirándulni indulnak. Ezzel a cikkel lett ismert a normcore kifejezés, amely mögött addigra már komoly filozófia gyűlt össze, miszerint jó egynek lenni a sok közül, feladni a kényszeres különcködést és az erőltetett törekvést az egyediségre. Nem kell azért küzdeni, hogy az öltözködéssel fejezzük ki, mennyire különbözünk másoktól. Azóta a normcore tényleg elterjedt, divatlapok, ruhatervezők foglalkoznak vele, és az sem véletlen, amikor az amerikai elnökről olyan ruhákban készülnek képek, amelyekben mondjuk ezen cikk írója is le szokott menni szombat délelőtt a közértbe.

 

honda cb650f 6

 

Ezt a hosszú, és motoros magazinba csak mérsékelten illő bekezdést azért kellett végigolvasnia, hogy értse, mi áll a divatos, kicsit ironikus kifejezés mögött, és miért nevezhetjük a CB650-et bizonyos szempontból normcore motornak. Ilyet tényleg az vesz, aki nem egy motor által akar többnek tűnni, mint ami, nem kell egy hangos, veszett bestiának tartott valamivel veszélyeztetnie magát, hogy kitűnjön a tömegből. Egyszerűen tisztában van magával, az igényeivel, egészséges az önértékelése – nem a motor által akar valaki lenni, az azért kell, mert szeret motorozni, szeret könnyeden végiglibbenni egy szerpentinen. A CB650-nek a legfőbb küldetése megszólítani azokat a fiatalokat, akik a normcore jelentéséről okoskodnak az interneten, és egy alternatívát kínálni nekik: hahó srácok, álljatok fel, és menjetek motorozni!

 

honda cb650f 7

 

Összegzés:

A Honda CB650F kiváló allrounder, ami nagyon jól egyensúlyozik a szórakozás és a takarékosság között. Nem az összehasonlító tesztek sztárja, de hosszú távon remek társ – szerencse, hogy nem csak néhány napot tölt nálunk, hanem tartóstesztre érkezett, így hónapról hónapra beszámolhatunk, milyen együtt élni vele.

 

 Forrás: motorrevu.com

 

Következő cikk Előző cikk



Még több hírért iratkozz fel hírlevelünkre!

Értesülj első kézből legújabb híreinkről és akcióinkról!

FELIRATKOZOM



Korábbi hírek:

Legördült a gyártósorról a 300 milliomodik Honda motorkerékpár

2014.11.25.

2014. november 25. – A Honda Motor Co., Ltd. illetékesei bejelentették, hogy a márka összesített, globális motorkerékpár...

Honda VFR800X 2015 teszt - a stresszmentes színtiszta élvezet

2014.11.19.

Már magában a motor is jól sikerült, de Andalúziában, Marbella környéki szerpentinek tették fel a koronát a kétnapos pro...

Bámulatos új modelleket láttunk - EICMA - Motorkiállítás 2014

2014.11.13.

A Honda Europe jóvoltából lehetőségünk volt élőben megnézni a milánói motorkiállítást. A két napos utunk első napjába eg...

Motorozz biztonságosan!

2013.03.26.

Havazás ide, hideg oda, a motoros szezont hivatalosan is megnyitották. Ha minden igaz, 2013 a biztonság jegyében zajlik ...

Téli motorozás - gyakorolj télen is fedett pályán!

2013.01.10.

Igen Barátom, nem káprázik a szemed, jól olvastad a fenti sorokat. Bizonyára már elvonási tünetektől szenvedve szinte mi...